pátek 1. prosince 2017

DYI: Dekorace na stylovou svatbu

Krásný den, milovníci dobrého stylu!

Tak jako úspěšný produkt dělá kvalitní reklama, tak přesně krásnou svatbu dělají stylové detaily.

Co si dneska vyrobíme? 
1) zpersonalisujeme si krabice na výslužky,
2) čelenku do vlasů pro nevěstu (nebo na ples, nebo na běžné nošení),
3) mini dárečky na stůl,
4) vlastní svatební strom, kam se podepisují hosté na památku.

1)Krabice na výslužky. Mám lehké sklony k perfekcionalismu, a proto když jsem v obchodě nenalezla všechno podle mých představ, rozhodla jsem se to vyrobit. Měla jsem na mysli například krabičky na výslužky v námořnické modré, ve stejném odstínu, jako jsem měla vše ostatní. Nebylo možné sehnat. A tak jsem vzala klasické bílé s ornamenty srdíček, a řekla jsem si, že tam tu modrou dostanu jinak. Pro vás to může být totožné, ale dosaďte si svoji barvu, nebo svůj typ zdobení (svatba v námořním stylu - kotvička, atd.)

Co potřebujete?
- krabičky
- stuhu, či další ornamenty (například perličky, organzu atd.)
- případně logo ženicha a nevěsty na nálepce
- tavnou pistoli
- moře trpělivosti, a místo, kam to dáte zaschnout, aniž byste to pokrčila


Postup: 
Krabičku na výslužku si složte (prodává se rozložená), a zkuste si naplánovat místo, kam bude ideální ozdoby nalepit. Uvažujte tak, aby se to při jejich skládání nezničilo, a aby to při ukládání cukroví dovnitř nepřekáželo. Vytvořte si mašle, případně zdobení MIMO krabičku, tzn. takový polotovar. Vyzkoušeje na jedné (nebo na nějaký papír), nalepit, abyste viděla, jak to bude vypadat. Když jste spokojená, krabici znovu rozložte, abyste viděla v jaké úrovni je třeba kde nalepit. A na všechny ostatní nalepte stejně. (Je to sice drobnost, ale vypadá to velmi stylově)


2) Čelenka do vlasů byla moje jasná volba. Jenže se mi nelíbily ty klasické se štrasovými kamínky, přišlo mi to laciné, a když už by byla nějaká dobrá, byla tak decentní, že nebyla ve vlasech vidět. To já jsem potřebovala něco, co bude dost viditelné, stylové a krásné, ale ne přemrštěné, a v ideálním případě v barvě šatů. Nic takového jsem samozřejmě hotové nesehnala, tak jsem si to vyrobila.
Komponenty na čelenku
Hotová čelenka
Potřebujete:
- čelenku, zcela obyčejnou, bud kovovou, nebo potaženou sametem v barvě, jakou chcete
- ozdoby (peříčka, květiny, štrasové kamínky, perly, kousek látky, organza...cokoli)
- tavnou pistoli a průhledné lepení

Postup:
Zde jde především o pečlivou "hodinářskou" práci. Pokud to lze, opět si vytvořte polotovar, nakreslete si to, co chcete aby bylo vidět, když budete mít čelenku na hlavě. To je zásadní, neboť v ruce na čelence může být cokoli. Ale když ji pak dáte do vlasů, ve skutečnosti bude vidět jen něco. Rozhodně ne zcela všechno. K tomu polotovaru. Já jsem vzala tu růži na obrázku, neboť to původně byla gumička do vlasů a mělo to poutko. Tím poutkem jsem provlékla tu čelenku a pak jsem už jen vrstvila lepidlem ty detaily z pírek na tu růži. V případě, že takto sofistikované součástky nemáte, vezměte kousek filcu a nebo nějaké tužší látky(ideálně v barvě čelenky) a lepte součástky na to. Pak to celé, jako jeden kus přilepte na požadované místo na čelence. Já jsem to záměrně dala na boční stranu. Tímto postupem můžete vytvořit jakoukoli čelenku k jakékoli příležitosti a šatům.

3)Mini dárečky na stůl Opět jsem toužila mít zase ty malé krabičky v barvě námořní modře, bohužel nebyla možnost. Krabičky se prodávají v obchodě s dekoracemi, jsou s okýnkem, nebo bez okýnka, s motýlím okrajem, nebo takto, jak vidíte na obrázku. Samostatná krabička je "nudná". Ale když ji přizpůsobíte vaší barvě, bude stylová a krásná. Určitě vám zajistí "wow" efekt všech, co usednou ke stolu. 
Mini dáreček se jmenovkou

Co potřebujete:
- krabičky (lze je koupit, a nebo vyrobit)
- zdobení (mašle, organza, korálky, kousek levandule, cokoli ve stylu svatby)
- jmenovky (originální způsob jak je umístit na stůl, když je nechcete tradičně dát na skleničky nebo volně na stůl
- tavnou pistoli na mašle
- obsah krabiček

Postup:
Složte si krabičku, ať vidíte, jak vypadá. (prodávají se rozložené, například zde) Naaranžujte si ozdobu na krabičku, nejlépe tak, abyste uvnitř měli to, co tam chcete mít. Ať vidíte, jak je těžká, zda se to někde neboulí atd. Pokud to lze, udělejte si opět polotovar - tzn. mašli zvlášť, na to korálek, nebo kus sušené květiny, fantazii se meze nekladou :-) Poté, jak vše drží, jak má, zkuste aplikovat na krabičku. Pokud jste spokojená, opět aplikujte na všechny další. 
Nejdůležitější otázka: co do krabiček? Můžete nechat vyrobit malé mýdélka, nebo malý pytlík mandlí v bílé čokoládě, nebo svatební čokoládové penízky, nebo dárkové balení malého čaje, nebo rumovou či jinou pralinku, nebo malý magnet s datem vaší svatby, zkrátka opět cokoli, na co máte dost času na výrobu/objednání. Já moc času neměla a chtěla jsem, aby to bylo na míru tomu, kdo to dostane. Takže děti tam měli malou hračku (holky náramek, kluci autíčko), ženy tam měly mýdélko,a muži speciální čaj, či jednotlivě balený čokoládový "panák" s alkoholem. Vtipné, levné a na míru. Všichni tam pak měli přibalený malý papírek, stočený, a na něm napsáno "děkujeme, že jste s námi sdíleli náš den". 

4) Svatební strom na památku tohoto krásného dne. Ty, co se dají běžně sehnat na webu, jsou na počkání (čas jsem neměla) a hlavně za jednu A4 zaplatit kolem pětistovky s poštovným, to mi přišlo jako mrhání. Jelikož jsem laický grafik a lá pomož si, udělej si sama, tak jsem si přes můj oblíbený program canva (který je online, a není potřeba si jej instalovat) vytvořila strom sama.
Co potřebujete:
- počítač, internet, a nějaký čas na tvorbu
- moře trpělivosti
- kvalitní tužší papír s vyšší gramáží

- dobrou tiskárnu (nebo to nechat vytisknout u profíka)
Postup:
v programu, který pracuje v anglickém jazyku, si vyberte šablonu velikosti A4. Zadejte do vyhledávání vlevo tree, tedy výraz pro strom. Jakmile uvidíte strom, nebo kmen, který se vám líbí, dejte si ho na pracovní plochu listu v programu a to přetažením myši. Upravujte velikost dle libosti, změňte barvu, šíři, cokoli. Můžete jednotlivé prvky vymazat, a nebo je vybarvit na bílo - zmizí. Poté vyberte v automatických tvarech heslo heart, tedy srdce. Vyberte plné, i obrysové a střídavě je klaďte nad sebe, aby vytvořily korunu. (můžete to udělat i s klasickými listy, pokud chcete.)
Jak docílit toho, aby koruna nepůsobila příliš jednotvárně, dětsky a amatérsky? vrstvěte různé velikosti nad sebe a přes sebe, a to vyplněné i obrysové. Tím dosáhnete "plastičnosti" koruny. 
Aby to bylo na míru přesně pro vaši svatbu, opět vyberte barvu stromu takovou, jaká je vaše svatba. Dodejte vaše logo, a datum. Můžete doplnit i nějaký citát. Jakmile jste s výsledkem spokojena, uložte si dílo v pdf do počítače. Já jsem si to nechala vytisknout u profíka, ale navzdory přesně dané barvě, tiskárna až na podruhé vytiskla požadovaný odstín. Každá tiskárna tiskne jinak. Poté dodejte rámeček a permanentní fix, který se nerozpíjí a rychle zasychá.


Tak, doufám, že moje návody jsou jednoduché, a lehce pochopitelné. 
Věřím, že to bylo pro mnoho z vás zajímavou inspirací, jak to tu svatbu ještě povýšit a stylově zařídit.

Dejte mi vědět, jak se vám to líbí níže do komentáře.

Mějte se hezky, drazí styloví nadšenci! :-)




Žádné komentáře:

Okomentovat